Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

Το «εφικτό» στραγγαλίζει τη Λάρισα

Αντιγράφω από τον «Ημερήσιο Κήρυκα» το ρεπορτάζ του Γιάννη Γιαννακόπουλου τα σχετικά με τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρισας για το ζήτημα των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από την πόλη μας.
Όπως διαπιστώνει εύκολα κανείς, στην πόλη μας βασιλεύει πια το «εφικτό», η «πρακτικότητα», η «κοινή λογική» κ.ά. παρόμοια «κοινά». Εξέλιπε πλέον η φαντασία, η διεκδίκηση, η αναζήτηση δράσεων που θα βάλουν στο τραπέζι των συζητήσεων εκόντες άκοντες όλους όσοι με τις στερεοτυπικές συμπεριφορές τους οδηγούν τη Λάρισα στην ασφυξία.
Διαβάστε «τι διεμήφθη». Σημειώστε και την κόντρα Τζανακούλη με τον «ομόσταυλό» του κομματικά αλλά ιδιαίτερα φιλόδοξο πολιτικά (και- γιατί όχι;- και αυτοδιοικητικά) Ντίνο Διαμάντο, πρόεδρο τουΤΕΕ.
«Ταφόπλακα στην υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών

ΓΡΑΦΕΙ Ο Γιάννης Γιαννακόπουλος
Η κόντρα του δημάρχου Λάρισας Κ. Τζανακούλη με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Ντίνο Διαμάντο για το θέμα της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ που διασχίζουν την πόλη της Λάρισας, αλλά και οι καταγγελίες του επικεφαλής της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Απ. Καλογιάννη ότι το σύστημα ηλεκτροκίνησης των τρένων χρησιμοποιεί τάσεις που ξεπερνούν τα 25.000 βολτ με ανυπολόγιστες συνέπειες για την υγεία των κατοίκων των περιοχών που βρίσκονται κοντά στις γραμμές, χαρακτήρισαν τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Λάρισας, στην οποία συζητήθηκε η επερώτηση της παράταξης “Λαρισαίων Πόλις” για τα προβλήματα που προκαλούν οι σιδηροδρομικές γραμμές στην πόλη, αλλά και η πρόταση του ΟΣΕ για την κατασκευή τεσσάρων υπογείων διαβάσεων στις οδούς Βόλου, Υψηλάντου, Αγιάς και Καραγάτση. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ έριξε πραγματική βόμβα στη συνεδρίαση, υποστηρίζοντας ότι η κατασκευή τεσσάρων υπογείων διαβάσεων κοστίζει περισσότερο από την υπογειοποίηση των γραμμών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΤΕΕ.
Στην επερώτηση της παράταξης “Λαρισαίων Πόλις” η σύμβουλος Πόπη Κουρσούμη στην ουσία έθεσε το ερώτημα για το αν η δημοτική αρχή προτίθεται να επιλέξει μία οπτική για οριστική λύση στο πρόβλημα και να επικεντρώσει τις προσπάθειές της σ’ αυτή. Απαντώντας ο κ. Τζανακούλης τόνισε ότι η λύση της υπογειοποίησης των γραμμών στην ουσία δεν είναι εφικτή, παρά το γεγονός ότι η δημοτική αρχή το πάλεψε για αρκετά χρόνια. “Δυστυχώς - είπε ο δήμαρχος - οι επενδύσεις που έχουν γίνει από τον ΟΣΕ στην ηλεκτροκίνηση και σε βελτιώσεις του δικτύου με χρήματα του Γ’ ΚΠΣ δεν μπορεί να συζητάμε στο άμεσο διάστημα για υπογειοποίηση”. Ταυτόχρονα ο δήμαρχος υποστήριξε ότι η δημοτική αρχή επιμένει για το θέμα της παράκαμψης της γραμμής ακόμα και της υπογειοποίησης για το μέλλον, όμως πρέπει να λύσει και τα προβλήματα του σήμερα. Ετσι έχει ζητήσει άμεσα την απομάκρυνση του μηχανοστασίου, και την κατασκευή του εμπορευματικού σταθμού εκτός πόλης (στο εργοστάσιο ζάχαρης). Παράλληλα ο δήμαρχος τόνισε ότι έχει ήδη κατασκευαστεί η υπόγεια διάβαση στην οδό Εχεκρατίδα (παραδίδεται το επόμενο διάστημα) λειτουργούν οι υπόγειες διαβάσεις πεζών στον Αγ. Γεώργιο και λειτουργούν ήδη τα ασανσέρ. Ο κ. Τζανακούλης πρότεινε την αποδοχή της πρότασης του ΟΣΕ για την κατασκευή των τεσσάρων υπόγειων διαβάσεων, για να δοθούν λύσεις στην πόλη, ενόψει και των Μεσογειακών Αγώνων, χωρίς να χάνεται όπως είπε ο στόχος της παράκαμψης.
ΒΟΜΒΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΥ
Ωστόσο η παρέμβαση του προέδρου του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας Ντίνου Διαμάντου ήταν αυτή που έριξε βόμβα μεγατόνων στη συζήτηση, προκαλώντας ακόμα και έντονο διάλογο με το δήμαρχο Λάρισας. Ο κ. Διαμάντος τόνισε ότι ο ΟΣΕ παρανομεί συστηματικά, στερείται ακόμα και μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και γενικά δεν τηρεί όρους και προϋποθέσεις που απορρέουν από τη νομοθεσία. Ο κ. Διαμάντος τόνισε ότι μια απόφαση για τις υπόγειες διαβάσεις θα δεσμεύσει το μέλλον της πόλης για την επόμενη 20ετία, αλλά θα υπονομεύσει και την απόφαση της πόλης για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που θα συνεδριάσει την επόμενη Πέμπτη.
“Είμαστε κάθετοι στη θέση μας και αδιαπραγμάτευτοι, ότι εκτός από την οδό Βόλου, που αξίζει να γίνει μια μελέτη, για τις άλλες τρεις παρουσιάζονται τεχνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα τα οποία διατυπώνουν και οι δημοτικές υπηρεσίες” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Διαμάντος και υποστήριξε πως μια οικονομοτεχνική μελέτη που θα συνέκρινε τα σενάρια, θα αποδείκνυε (με βάση τις εκτιμήσεις του ΤΕΕ) πως η υπογειοποίηση της γραμμής είναι φθηνότερη από την κατασκευή των τεσσάρων υπογείων διαβάσεων!!! Προέτρεψε μάλιστα το δημοτικό συμβούλιο να χρησιμοποιήσει τα “εργαλεία” που έχει για να διαπραγματευτεί από άλλη βάση με τον ΟΣΕ, εργαλεία που προκύπτουν από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Η παρέμβαση του Ντ. Διαμάντου προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου ο οποίος υποστήριξε ότι δεν είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν τέτοιες μέθοδοι, κι ότι ο δήμος θα είναι σε θέση να ελέγχει και να εγκρίνει τις μελέτες για τις υπόγειες διαβάσεις. Ακολούθησε ένας έντονος διάλογος με το δήμαρχο να αμφισβητεί την άποψη ότι η υπογειοποίηση είναι φθηνότερη από τις υπόγειες διαβάσεις, και τον πρόεδρο του ΤΕΕ να τον καλεί να κάνει τις σχετικές μελέτες, όπως έγιναν και για το αεροδρόμιο, όταν ετέθη αντίστοιχο ζήτημα.
ΚΙΝΔΥΝΟΣ - ΘΑΝΑΤΟΣ
Αίσθηση όμως προκάλεσε και η καταγγελία του επικεφαλής της “Ενωτικής Πρωτοβουλίας” Αποστόλη Καλογιάννη σχετικά με μυστικά έγγραφα που ανεβάζουν στα 25.000 βολτ την τάση των καλωδίων της ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ με ανυπολόγιστες συνέπειες για την υγεία των κατοίκων περιοχών που εφάπτονται της σιδηροδρομικής γραμμής. Ο κ. Καλογιάννης κάλεσε ακόμα τη δημοτική αρχή να μην εγκαταλείψει τη διεκδίκηση της υπογειοποίησης, επιμέρισε τις ευθύνες σ’ όλες τις δημοτικές αρχής γιατί ποτέ δεν έγινε σοβαρή, παραταξιακή διεκδίκηση της υπογειοποίησης και υποστήριξε ότι κανένας δήμαρχος δεν μπορεί να ξεσηκώσει την πόλη ενάντια στον υπουργό της κυβέρνησης που τον βοήθησε να εκλεγεί. Επίσης ο κ. Καλογιάννης αμφισβήτησε τη λογική ότι ο ΟΣΕ διαχειρίζεται την περιουσία του, λέγοντας ότι η περιουσία των ΔΕΚΟ είναι περιουσία των πολιτών.
Υπέρ της κινητοποίησης των φορέων της πόλης στην κατεύθυνση της διεκδίκησης της υπογειοποίησης των γραμμών τάχθηκε ο επικεφαλής της Δημοτικής Συνεργασίας Αγις Παπαστεργίου καλώντας τη δημοτική αρχή να συστήσει επιτροπή φορέων και να ηγηθεί προσπάθειας διεκδικώντας την υπογειοποίηση των γραμμών.
Τέλος ο επικεφαλής της παράταξης “Λαρισαίων Πόλις” Γ. Σάπκας αφού κατηγόρησε το δήμαρχο ότι άλλαξε στάση κι ενώ επί των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ υποστήριζε την υπογειοποίηση των γραμμών, μόλις η Ν.Δ. ανέβηκε στην κυβέρνηση άλλαξε θέση, τόνισε επίσης ότι αν ο ΟΣΕ δεν έχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τότε ο δήμος μπορεί αύριο κιόλας να ασκήσει μηνύσεις. “Δεν θα μπούμε στη λογική του ΟΣΕ που σχετίζεται με το κόστος των παρεμβάσεων, και καλούμε τη δημοτική αρχή να μην υποστείλει την σημαία και να μην κατεβάσει τον πήχη των διεκδικήσεων” είπε χαρακτηριστικά.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Παρόντες στη χθεσινή συνεδρίαση ήταν επίσης και κάτοικοι συνοικιών οι οποίοι διαμαρτύρονται έντονα για την ηχορύπανση. Οι κάτοικοι έδωσαν ραντεβού με το δήμαρχο το πρωί της Δευτέρας για να επισκεφθούν την τοπική διοίκηση του ΟΣΕ ζητώντας άμεση λύση στο πρόβλημα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: