Πέμπτη 22 Μαΐου 2008

Μηδέ δίκην δικάσεις, αμφί μύθον ακούσεις….

Αναδημοσιεύω την είδηση από τον «Κόσμο». Αναδημοσιεύω, επίσης, δύο σχόλια του Χρήστου Μπεχλιβάνου για το θέμα. Τέλος σχολιάζω κάποιες φράσεις που, τουλάχιστον, ενοχλούν την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινωνίας κι όχι μόνο. «Ανταρσία» στο 9ο Δημοτικό για μία εκδρομή!
Ένορκη διοικητική εξέταση διέταξε χθες ο προϊστάμενος της Α’θμιας Εκπαίδευσης νομού Λάρισας κ. Χρήστος Λιάπης για όσα συνέβησαν χθες το πρωί στο 9ο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας με αφορμή έναν περιπετειώδη σχολικό περίπατο (εκδρομή) που τελικά πραγματοποιήθηκε αλλά όχι για όλα τα παιδιά!
Όλα ξεκίνησαν μετά το χτύπημα του κουδου¬νιού καθώς οι μικροί μαθητές ζήτησαν εκ¬δρομή από τη διεύθυνση του σχο¬λείου. Στο Σύλλογο Διδασκόντων που αποφασίζει για τις εκδρομές τελικά «πέρασε» η επιθυμία των μαθητών, ενώ αντίθετη ήταν η θέση της διευθύντριας του Σχολείου. Έτσι, μετά από διαπραγματεύσεις που διήρκησαν μέχρι τις 11 το πρωί και τα παιδιά βρίσκονταν στο προ¬αύλιο (!) και οι εκπαιδευτικοί εκτός αιθουσών, πλην ενός τμήματος που έκανε κανονικά μάθημα, τα παιδιά ξεκίνησαν για εκπαιδευτική επίσκεψη, όπως «βαφτίζονται» οι εκδρομές, στον Ιερό Ναό Πέτρου και Παύλου, ενώ επί της ουσίας έπαιξαν στην πλατεία της Νεά¬πολης.
Στην εκδρομή τελικά δεν πήγαν δύο τμήματα, το ένα διότι ο εκ¬παιδευτικός ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες μπήκε στην αίθουσα με τους μαθητές από την αρχή, ενώ στο διάλειμ¬μα η διευθύντρια δεν άφησε το συγκεκριμένο τμήμα να βγει στο προαύλιο, όπου βρίσκονταν όλα τα άλλα παιδιά που ζητούσαν επίμονα εκδρομή για να μην μπουν κι αυτά στην …«ανταρσία» μαθητών – εκ¬παιδευτικών για έναν περίπατο 20 ημέρες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς! Το δεύτερο τμήμα, της πρώτης τάξης, έμεινε στο σχολείο καθώς η δασκάλα απουσίαζε και κανένας δεν αναλάμβανε την ευ¬θύνη να συνοδεύσει (!) τα «άτυχα» πρωτάκια στην εκδρομή με αποτέ¬λεσμα να παραμείνει στο σχολείο και να κάνει από κοινού μάθημα με το άλλο τμήμα της Δ’ τάξης που είχε μπει στην αίθουσα από την αρχή της σχολικής ημέρας!
Οι πρώτες τάξεις (Α’ και Β’) που πήγαν εκδρομή μετά τις 11 το πρωϊ επέστρεψαν στο σχολείο στις 12 (!). Δηλαδή έφυγαν από το 9ο Δη¬μοτικό για να πάνε «εκδρομή» στη Νεάπολη για μία ώρα(!). Αξίζει να σημειώσουμε ότι η συγκρουσιακή κατάσταση στο σχολείο κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων έφτασε στο απροχώρητο ανάμεσα στη διευθύντρια του Σχολείου και στους εκπαιδευτικούς, ενώ για την επίλυση της διαμάχης εκλήθη και ο προϊστάμενος του 2ου Γραφείου της Α’θμιας Εκπαίδευσης κ. Ξενοφών Ξενοφών ο οποίος και μετέβη στο σχολείο. Παράλληλα, έντονες ήταν οι αντιδράσεις των γονέων για το συμβάν, αλλά και για την τελική απόφαση που απέκλεισε τα δύο τμήματα των μαθητών και παρέμειναν στο σχολείο χωρίς κανείς να εξηγήσει, πειστικά, στους ίδιους και στα παιδιά τους «πραγ¬ματικούς λόγους» όπως δήλωσαν στον «Κ» επιρρίπτοντας ευθύνες στη διευθύντρια του Σχολείου. Αργά χθες το μεσημέρι για την υπόθεση διέταξε ΕΔΕ ο προϊστά¬μενος της Α’θμιας Εκπαίδευσης κ. Χρήστος Λιάπης, ο οποίος σήμερα το πρωί θα μεταβεί στο σχολικό συγκρότημα της Φιλιππούπολης.
Συγκρουσιακή κατάσταση στο 9ο Δημοτικό!
«ΦΩΤΙΑ» πήραν χθες τα τηλέφωνα του «Κ» από γονείς του 9ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης μας οι οποίοι διαμαρτύρονταν οργισμένοι, προσάπτοντας ανικανότητα στη διεύθυνση του Σχολείου, να τηρήσει τα αυτονόητα, την εύρυθμη λειτουργία του σχολικού συγκροτήματος. (Αναλυτικό ρεπορτάζ για την …«ανταρσία» εκπαιδευτικών και μαθητών με αφορμή μία εκδρομή που έγινε μετά τις 11 κι όχι για όλα τα παιδιά στη σελ. 3).
Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά: Γιατί παρέμειναν τα παιδιά εκτεθειμένα στο προαύλιο του σχολείου μέχρι να αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί εάν θα πάνε ή όχι εκδρομή; Και από τη στιγμή που αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί, γιατί δεν πήγαν όλα τα παιδιά; Αυτή είναι νέα παιδαγωγική μέθοδος; Είναι γνωστό σε όλους τους γονείς και στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, ότι η διευθύντρια του Σχολείου δεν διατηρεί καλές σχέσεις με το σύνολο των εκπαιδευτικών και διαταράσσεται, ως εκ τούτου, η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Οι προϊστάμενοι γνωρίζουν το πρόβλημα, αλλά δεν τολμούν να το επιλύσουν (εκτός αν συμβαίνει κάτι άλλο…).
Χρ. Μπ.
Εικόνα διάλυσης
ΓΙΑ τους γονείς αξία έχει το ποιοτικό δημόσιο σχολείο αλλά στο 9ο Δημοτικό, με αφορμή και τα χθεσινά γεγονότα, υπάρχει μία εικόνα διάλυσης! Το ερώτημα που τίθεται κύριε Χαδούλη και κύριε Λιάπη είναι ένα: Εάν η διεύθυνση του Σχολείου δεν μπορεί να διευθετήσει τα διαδικαστικά για την εκτέλεση ή μη μιας εκδρομής, τι θα πράξει σε μία κατάσταση δύσκολη (πυρκαγιάς, σεισμού κ.α.); Θα συζητάνε ώρες εάν θα παραμείνουν τα παιδιά εντός ή εκτός σχολείου ή θα τα διασπάσουν σε ομάδες;
Οι γονείς δεν αντέχουν να πληρώνουν στο δημόσιο σχολείο εκπαιδευτικούς, «διορισμένους» διευθυντές και προϊσταμένους μειωμένων διοικητικών προσόντων και ηθικών αναστολών.
Βάλτε ένα τέλος στην κατρακύλα! Χρ. Μπ.»

Σχόλιο δικό μου: Τι το ήθελες αυτό το «ηθικών αναστολών», Χρήστο; Δεν το θεωρείς «ολίγον» τραβηγμένο, για να μην πω «απαράδεκτο»;
Όλη η εκπαιδευτική κοινωνία βοά για τον τρόπο με τον οποίο διενεργήθηκαν οι επιλογές στελεχών. Από εκεί που αγωνιζόμασταν να πάμε πιο μπροστά από τον ελλειμματικό, μεν, αλλά καλύτερο νόμο του ΠΑΣΟΚ, επιστρέψαμε στα γνωστά δεξιά κόλπα. Άλλο, όμως, πράγμα η έλλειψη «τυπικών προσόντων» κι άλλο η έλλειψη «ηθικών αναστολών».
Θεωρώ το χαρακτηρισμό άστοχο, σκληρό και άδικο ακόμη και για εκείνους από τους συναδέλφους μου που ούτε υποδιευθυντές δεν θα έπρεπε να γίνουν. Άλλο πράγμα, όμως, ρε συ Χρήστο η επαγγελματική ανεπάρκεια, κι άλλο η ηθική υπόσταση ενός έκαστου εξ ημών.
Και, με συγχωρείς. Ποιους καλείς να βάλουν «τέλος στην κατρακύλα»; Τους, εν τινί τρόπω, δημιουργούς της;
Όσο για το «αν συμβαίνει κάτι άλλο..», θυμήσου: Μηδέ δίκην δικάσεις, αμφί μύθον ακούσεις….

Δεν υπάρχουν σχόλια: